8 grudnia 2021 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz.U. 2021 poz. 1641).
Ustawa określa zasady otwartości danych, zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania. W myśl ustawy informacją sektora publicznego jest każda treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia, w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, będącą w posiadaniu podmiotu.
Przez ponowne wykorzystywanie należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, informacji sektora publicznego, w jakimkolwiek celu.
Wnioski o ponowne wykorzystanie informacji publicznej prosimy kierować pod adres:
Komenda Miejska Policji w Jastrzębiu-Zdroju
ul. Śląska 12, 44-335 Jastrzębie-Zdrój
e-mail: komendant@jastrzebie.ka.policja.gov.pl
Informacje na temat stanu przyjmowania spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania można uzyskać w Zespole Prezydialnym, nr tel. 32 47-87-222.