Z dniem 1 kwietnia weszła w życie Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. poz. 1243 nr 209 z 2011 r.).
Komenda Miejska Policji w Jastrzębiu-Zdroju realizuje obsługę osób głuchoniemych poprzez pomoc tłumacza języka migowego.
Osoba uprawniona, zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania z usługi, co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowanym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać osobiście, pisemnie, telefonicznie, e-mailem, oraz za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (www.epuap.gov.pl):
tel. 47 8554 200 wew. 212
e-mail: komendant@jastrzebie.ka.policja.gov.pl
Świadczenie dla osoby uprawnionej jest bezpłatne.
Osoba uprawniona (głuchoniema) w celu komunikowania się z urzędem może korzystać z pomocy osoby przybranej, tzn. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu porozumiewania się w załatwieniu spraw w jednostce Policji.