Procedury Naruszeń
Zgłoszenia wewnętrzne
W związku z obowiązkami ustanowionymi ustawą z dnia 14 czerwca 2024 roku o Ochronie Sygnalistów poniżej udostępniamy Państwu możliwość zgłaszania informacji za pośrednictwem specjalnie utworzonej w tym celu wewnętrznej procedury zgłoszeń.
Procedura zgłoszeń wewnętrznych stanowi realizację postanowień określonych w art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o Ochronie Sygnalistów.
Przez „Sygnalistów” należy rozumieć osoby, które uzyskały informacje na temat naruszeń prawa w Komendzie Powiatowej Policji w Pszczynie oraz podległych jej jednostkach organizacyjnych w kontekście związanym z wykonywaną przez nie pracą gdzie procedura wewnętrznych zgłoszeń ma zastosowanie do:
-
byłych i obecnych pracowników / policjantów Komendy Powiatowej Policji w Pszczynie (w tym podległych Komisariatów Policji),
-
osób ubiegających się o pracę na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, lub pełnienia służby w Komendzie Powiatowej Policji w Pszczynie (w tym podległych Komisariatów Policji).
Poniższe informacje przeznaczone są wyłącznie dla zgłoszeń naruszeń prawa dokonywanych przez „Sygnalistów” w zakresie wskazanym w ww. ustawie. Oznacza to, że zgłoszenia dokonane za pośrednictwem poniższego sposobu przez inne osoby niż „Sygnaliści” nie będą rozpatrywane. Udostępnione poniżej informacje dotyczące sposobu zgłoszeń naruszeń prawa gwarantują poufność komunikacji i ochronę Państwa danych.
Konieczność identyfikacji Państwa jako „Sygnalistów” powoduje, że zgłoszenia anonimowe nie będą w tym trybie rozpatrywane.
SPOSOBY PRZEKAZYWANIA ZGŁOSZEŃ
Zgłoszenia wewnętrzne mogą być dokonane w KMP w Jastrzębiu-Zdroju:
1) ustnie: bezpośrednio w siedzibie KMP w Jastrzębiu-Zdroju, tj. w Jastrzębiu-Zdroju przy ul. Śląskiej 12 lub za pośrednictwem nienagrywanej linii telefonicznej (pod numerem telefonu: 47-8554 339) obsługiwanej w dniach roboczych w godzinach: 9.00-14.00,
2) pisemnie poprzez:
-
wysłanie go w wersji papierowej na adres: Komenda Miejska Policji w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Śląska 12, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, w zamkniętych dwóch kopertach, z zamieszczonym - na kopercie umieszczonej wewnątrz – dopiskiem: „wniosek o wyznaczenie terminu spotkania celem dokonania zgłoszenia zewnętrznego – do rąk własnych osoby upoważnionej”,
-
doręczenie do Komendy Miejskiej Policji w Jastrzębiu-Zdroju na stanowisko Recepcji lub Stanowisko Kierowania, z zachowaniem warunków zabezpieczenia oraz opisu wskazanych w pkt. 1,
-
wysłanie go w wersji elektronicznej na adres e-mail obsługiwany przez Eksperta Jednoosobowego Stanowiska ds. Kontroli: sygnalista@jastrzebie.ka.policja.gov.pl, z opisem wskazanym w pkt. 1.
W godzinach wskazanych powyżej pod numerem telefonu: 47-8554 339 możliwe jest uzyskanie poufnej porady dla osób rozważających dokonanie zgłoszenia zewnętrznego.
Pliki do pobrania
-
Procedury 20.09.2024r.
Data publikacji 17.12.2024 10:00(pdf 1012.48 KB)Procedury Naruszeń